Vervang de WCP Spaarkaart tijdens de omruildagen

​Winkel Centrum Putten (WCP) staat voor een grote uitdaging. Alle bezitters van een WCP Spaarkaart worden opgeroepen om in drie dagen tijd hun spaarkaart om te ruilen voor een modernere kaart. Het betreft maar liefst 10.000 spaarkaarten.

Op donderdag 20, vrijdag 21 en zaterdag 22 april kunnen spaarders, tijdens de winkelopeningstijden, terecht voor deze omruilactie aan de Verlengde Dorpsstraat 1

De oude spaarkaart wordt ingenomen en de consumenten ontvangen direct hun nieuwe kaart. De punten worden in de weken na de omwisseldagen overgezet op de nieuwe kaart. De nieuwe kaart is direct te gebruiken bij de acceptanten van de spaarkaart.

“In drie dagen tijd hopen we alle 10.000 passen om te ruilen voor een digitale pas. Er zal continue een team van acht mensen aanwezig zijn, om de omwisseling van de spaarkaart zo vlot mogelijk te laten verlopen”, legt Henri Stoffelsen, voorzitter van het WCP,  uit. “In het oude leegstaande pand aan de Verlengde Dorpsstraat 1 (voormalig pand van Miller en Monroe) willen we graag alle consumenten uitnodigen om op deze dagen hun passen om te wisselen. We maken er drie gezellige dagen van. Burgemeester Lambooij zal de eerste pas op donderdag 20 april om 9.00 uur in ontvangst nemen en geeft daarmee de aftrap van de drie omwisseldagen. Ook onze sponsoren zijn bij dit moment aanwezig.”

Stoffelsen vervolgt: “Het is een kostbare overgang maar gelukkig hebben we daar sponsors voor kunnen werven. Dankzij de sponsoren kunnen de kaarten zelfs gratis worden omgeruild. Zo hebben Broekhuis Auto´s, Heinen Delfts blauw, VVV Putten, Gemeente Putten en Putten Modedorp allemaal geholpen om deze omruilactie tot stand te laten komen. Met de spaarkaart willen we een steentje bijdragen aan de ondernemers in het centrum. Het is een loyaliteitsmiddel voor ons eigen centrum. De consument komt speciaal naar deelnemers van de WCP kaart, omdat ze daar punten kunnen sparen. Herhaling en loyaliteit is hierbij belangrijk. We hopen dan ook op uitbreiding van het aantal deelnemers.“

Waarom een nieuwe kaart?
“Het nieuwe systeem werkt sneller. Met de nieuwe kaart kunnen onze klanten nog steeds fysiek hun punten bij laten schrijven, maar het is ook mogelijk om dit via een app op hun mobiele telefoon te doen. We gaan ervan uit dat we ook minder last hebben van kaarten die kapotgaan, omdat er geen chip meer op de nieuwe kaart te vinden is. We krijgen een streepjescode op de kaart en deze kan makkelijker gescand worden”, legt Stoffelsen uit. “Dat gaat echt tijd schelen. Ik ben op dit moment maandelijks echt wel een paar uur kwijt om kapotte kaarten opnieuw aan te vragen en te registreren.”

De klantenkaart in Putten bestaat sinds 2008 en na vijftien jaar is het tijd voor een nieuw en moderner systeem. In die vijftien jaar is er voor 92 miljoen punten gespaard en zijn er 70 miljoen punten ingenomen. Er zijn 10.000 spaarders.